AKADEMİK TAKVİMDE BELİRTİLEN KAYIT YENİLEME TARİHLERİ
Katkı Payı Ödeme ve Kayıt Yenileme (OİBS/OBS ile online ders seçme): 17.09.2018 -23.09.2018
Kayıt yenileme (Danışman onayı): 17.09.2018 24.09.2018
Kayıt yenileme (Anabilim Dalı Başkanı onayı): 25.09.2018
OİBS (Eski sistem) sistemine tâbi olan öğrenciler:
1-Tez aşamasında olmakla birlikte Tez Danışmanı henüz atanmamış ya da 7143 sayılı AF KANUNU’ndan yararlanan öğrencilerin, şifreleriyle sisteme giriş yaparak öğrenim gördükleri ilgili Anabilim Dalı Başkanı’nın Uzmanlık Alan Dersi’niseçmeleri ve onaya gönderdikten sonra, KATKI PAYI BEDELİ’ni Vakıfbank’a yatırarak ödeme dekontunun Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından onaylanmasını talep etmeleri gerekmektedir.
2-Tez danışmanı belirlenmiş ve tez aşamasında bulunan öğrencilerin, şifreleriyle sisteme giriş yaparak Tez danışmanına ait Uzmanlık Alan Dersi’niseçmeleri ve onaya gönderdikten sonra KATKI PAYI BEDELİ’niVakıfbank’a yatırarak ödeme dekontunun  tez danışmanı tarafından onaylanmasını talep etmeleri gerekmektedir. 
OBS (Yeni sistem) sistemine tâbi olan öğrenciler:
1-Ders aşamasında olan öğrencilerin, şifreleriyle sisteme girerek ders seçimlerini yapmaları ve onaya göndermeleri gerekmektedir.
ÖNEMLİ NOT: Ders aşamasında olmakla birlikte Ankara Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Yönetmeliği’nde belirlenen azami öğrenim süresini aşan öğrenciler ile bir Yükseköğretim kurumunda lisans ya da Tezsiz Yüksek Lisans öğrenimi gören öğrencilerin KATKI PAYI ÖDEMESİ YÜKÜMLÜLÜĞÜdoğduğu taktirde, ödemesini Vakıfbank’a yapmaları ve   dekontunu Anabilim Dalı Başkanlığı’na ibraz ederek onaylanmasını talep etmeleri gerekmektedir.
2- Ders aşamasında bulunan ve Tez danışmanı da olan öğrencilerin, şifreleriyle sisteme girerek Ders + Tez Çalışması + Uzmanlık Alan Dersiseçimlerini yapmaları ve onaya göndermeleri gerekmektedir.
3- Tez danışmanı belirlenmiş ve tez aşamasında bulunan öğrencilerin, şifreleriyle sisteme giriş yaparak Tez danışmanına ait Tez Çalışması + Uzmanlık Alan Dersi’niseçmeleri ve  onaya gönderdikten sonra KATKI PAYI BEDELİ’niVakıfbank’a yatırarak ödeme dekontunun  tez danışmanı tarafından onaylanmasını talep etmeleri gerekmektedir.
4- Tez aşamasında olmakla birlikte Tez danışmanı henüz atanmamış öğrencilerin, şifreleriyle sisteme giriş yaparak Anabilim Dalı Başkanı’nın Tez Çalışması + Uzmanlık Alan Dersi’niseçmeleri ve onaya gönderdikten sonra, KATKI PAYI BEDELİ’ni Vakıfbank’a yatırarak ödeme dekontunun Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından onaylanmasını talep etmeleri gerekmektedir.
4-Derslerini ve seminerini tamamlamış Doktora öğrencileri, öğrenim görecekleri dönemde başvuruda bulunup Yeterlik sınavına girmek istemeleri durumunda Yeterlik Çalışmasıdersini de seçmek zorundadırlar.
5-Tezsiz II. Öğretim ya da Uzaktan Eğitim  programlarında öğrenim gören yüksek lisans öğrencilerinden,

  • Ders yükümlülüğü olan öğrencilerin, derslerini seçip onaya gönderdikten sonra KATKI PAYI BEDELİ’ni Vakıfbank’a yatırarak ödeme dekontunun Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından onaylanmasını talep etmeleri gerekmektedir.
  • Ders ve dönem projesi yükümlülüğü olan öğrencilerin, derslerini seçtikleri gibi, dönem projelerini de proje danışmanlarından seçip onaya gönderdikten sonra KATKI PAYI BEDELİ’ni Vakıfbank’a yatırarak ödeme dekontunun Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından onaylanmasını talep etmeleri gerekmektedir.

Sıkça Sorulan Sorular:
1-Sistem şifrem yok. Nasıl alabilirim?
Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü Bilgi İşlem Birimi’ne başvurarak alabilirsiniz.
2-Hangi dersleri seçmeli ve kaç ders almalıyım?
Bu konuda, öğrenim gördüğünüz ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı’na başvurarak bilgi alabilirsiniz.
3-KATKI PAYI BEDELİ’ni ödedim. Ödeme dekontu için ne yapmalıyım?
Ödeme dekontları, Ankara Üniversitesi Lisansüstü Akademik Takvimi’nde belirtilenkayıt yenileme tarihleri arasındaAnabilim Dalı Başkanlığı’na bırakılmalıdır.